-->
Ugrás a tartalomhoz
dec. 06. 2007.
Címkék: folytatas SF keringes

baranblog

Merras lejjebb bedobta a köztudatba azt a páromtól felmerült ötletet, hogy létre lehetett volna hozni egy fiktív blogot a Keringésben szereplő blogger újságíró, Baran számára. Itt a regényhez szorosabban vagy lazábban kapcsolódó események szerepelhettek volna a pasas múltjából, netán azokból az időkből, amelyek csak a regény vége után következnek.

Ez jó ötlet lehetett volna - ha már korábban megírom, és a regénybe is belekerül legalább utalásszinten, hogy érdemes a blog után nyomozni a neten, ha előtte hosszasan kutatok filmanyagok linkjei után stb.

De igazából már a nyáron is késő lett volna. A regényt 2006-ban fejeztem be, akkoriban éltem együtt vele, tudtam Baran fejével gondolkodni és láttam át a világot felépítő rengeteg kis mozaikot. Utólag visszatérni mindebbe - hát ez nem megy nekem.

És itt jön be az esetleges folytatás kérdése is, amelyet szintén többen pedzegettetek a kommentek közt. Sajnos rövid- közép- és középhosszú:) távon ki kell hogy ábrándítsak mindenkit: nem tervezek folytatást. Ez így kerek, a történetet elmondtam, a világot pedig felesleges reciklálni egy újabb regényhez csak azért, mert részletesen kidolgozottnak hat, vagy mert éppen szerencsésen nyúltam valamihez. Lehet, hogy ez a trend, ütni a vasat, amíg meleg, ugyanakkor viszont legtöbbször a szerzők lustaságát dícséri: kényelmesebb lehet a már kitalált keretek között tovább mozogni, mint minden alkalommal a semmiből felépíteni valami újat.

Szóval majd lesznek új regények, új történetek...

süti beállítások módosítása