-->
Ugrás a tartalomhoz
dec. 22. 2010.
Címkék: cp iras SF hiperballada

kapcsolati háló és díszletek

Nem árt ezeket sem áttekinteni. Melinda környezetében lesz a legtöbb változás; eddig az anyja, akitől elhidegült, az Öreg, aki befogadta, az ezermester Kövesdi és Bakocs, a lánynak időnként munkát adó ellenzéki híradástechnikus határozták meg leginkább a környezetét, és befolyásolták a cselekményt. Érezni, hogy Kövesdi és Bakocs meglehetősen hasonló  karakterek, ráadásul utóbbi csupán azért került az eredeti változatba, hogy egy igazzy cp-manőver végrehajtódjon, illetve előkerüljön a "tipikus ellenzéki" figurája is, aki morog és elégedetlenkedik, de éppen csak annyira húzgálja az oroszlán bajszát, amennyire azt komoly következmények nélkül lehet (elnézést a nyolcvanas évek valódi ellenzékijeitől, de úgy láttam a kilencvenes években - és ma is -, hogy ők voltak az elenyésző kisebbség).

Bakocs és Kövesdi tehát összeolvadhat, ez egy-két lényegtelen mellékszálat is lemetsz a történetről. Változik a lány lakhelye is: a lakásfoglalók belakta Híd Hiper helyett egy csöndes kis pestújhelyi templom és plébánia lesz az otthona - itt próbál az Öreg és Bakocs/Kövesdi hitéletet csalni az üres falak közé.

Templomot restaurálni egy ilyen rendszerben valódi, tettekre lefordított ellenzékiség, és ez nem csak tartást ad Bakocs figurájának, de hátteréül szolgál annak a folyamatnak is, amelyben Melinda a részleges víziók (kb. kiterjesztett valóság) tucatfelhasználójából kritikus személyiséggé válik. (Ehhez persze a másik oldalon ott van az anyja sorsa, akire a legkevésbé sem szeretne hasonlítani, de az csak a kezdőlökés. Az úton az Öreg és Bakocs vezette végig.)

süti beállítások módosítása