-->
Ugrás a tartalomhoz
már. 18. 2014.
Címkék: iras SF távolvíz

helybenjárás

Nna, régen nem jelentkeztem, de nem is nagyon volt mivel. Tavaly év végére elkészült körülbelül 150 ezer leütés a regény egyik szálához, ám azóta nem igazán haladtam a szöveggel. Átírtam, aztán megint átírtam, majd kissé átírtam.

Mivel a regény kulcstechnológiája az időutazás egy fura formája, minél több hétköznapi aspektusát be szeretném - be kell - mutatni, mégis rendre azon kaptam magam, hogy nem vagyok elég merész, túlságosan óvatosan nyúlok ahhoz, hogy pillanatok alatt lehet évszázadok munkáját elvégezni. Hogyan hat mindez az épített környezetre, egy város (Budapest) arculatára? Most, hogy őserdő tenyészik Angyalföldön, egy bérház udvarán évezredes mamutfenyő tornyosul, az emberek pedig megőrülnek az öregített cuccokért, már kissé közelebb érzem magam a lényeghez. Sok ilyenre lesz még szükségem e lenyűgöző új világ bemutatásához - ahol az űroperák a Big Dump Objectekben tobzódnak, ott nekem a Big Dump Time-ra kell rámennem.

A másik probléma, hogy lassan át kellene nyergelnem a történet másik szálára, ott viszont folyamatosan azzal szembesülök, hogy a vázlatomban eléggé slendriánul jegyeztem fel a cselekmény fordulatait. Attól, hogy leírtam: "és akkor kiderül, hogy...", még messze nincs meg a sokkal lényegesebb kérdés: hogy derül ki? Ezeket most mind fel kell építenem.

Szóval úgy számolom, néhány hónapot csúszni fog a regény befejezése. Idén ebből már nem lesz megjelenés.

süti beállítások módosítása