-->
Ugrás a tartalomhoz
dec. 05. 2022.
Címkék: novella modernfantasy az ev novellai

ördöglakat

Az év magyar science-fiction és fantasy novellái 2022., Gabo SFF

az-ev-magyar-science-fiction-es-fantasynovellai-2022.jpgEgy történet a történetekről - az olyasfélékről, amelyek megváltoztatják a valóságot.

Egy városról, amelyet a közelében kibányászott csodák röpítettek a gazdagságba, ám ezzel lakói olyan útra léptek, amelyen nem tudni, mit hoz a következő lépés. Lehet, hogy nem is akarják tudni.

És ezzel nem utolsósorban szól a klímaváltozásról, meg a növekedés korlátairól.

Ötéves lett a Gabo magyarszerzős antológiája, és miután a 2018-as első kötetben megláttam, hogy szerzőink mennyivel kevésbé írnak sci-fit, mint fantasyt és weird dolgokat, én becsszó igyekeztem, hogy minden évben valami tudományos fantasztikummal pályázzak és szépítsek az arányokon. Idén azonban nem tudtam megállni, az Ördöglakat bizony csak egy sokkal tágabban vett fantasztikumba illik bele.

Mire visszavergődtem a boxomhoz, egy részeg álomba merült pasas borult az asztalomra. Nem foglalkoztam vele, bepréselődtem a mellette szabadon maradt helyre, és arra gondoltam, hogy ha a felkorbácsolt narratív jelenségek ezúttal valóban betörnének a városba, vajon mi történne a Dervához hasonlókkal. Van már menekülő útvonaluk, amelyről azt hiszik, az utolsó pillanatban kiviszi őket a városból? Vagy úgy tűnnek el mindörökre a járulékos csodajelenségek alatt, hogy többé senki sem tudja, kik voltak? Az éjszakai élet mindenesetre változatlanul pörgött, csak a nevetések váltak élesebbé és a kártyaasztaloknál feltett tétek mértéke még őrültebbé. Mintha a város valamiféle haláltáncot járt volna ezekben a napokban. Mindig ez ment, amikor az Ellegő arra emlékeztette az embereket, hogy a jó történeteknek ára van.

A novelláskötetet - benne egy sereg fantasztikus szerző fantasztikus írásával - megvásárolható itt.

(Vegyetek könyveket közvetlenül a kiadóktól; ez a jelenlegi válságban segíti a túlélésüket!)

süti beállítások módosítása