-->
Ugrás a tartalomhoz
jan. 10. 2013.
Címkék: regeny galaktika iras a keringés

a keringés

Metropolis Media - Galaktika Fantasztikus Könyvek, 2007.

akeringes.jpgEzúttal nem kiberpunkot, nem urban-fantasyt, hanem igazi jó kis science-fictiont akartam írni. A téma ugyanaz, ami mindig is foglalkoztatott: kapitalizmuskritika, új technológiák társadalomformáló ereje. Nem véletlen, hogy a történet itt is több évtizeddel a regény világát kulcsfontosságúan meghatározó találmány megjelenése után játszódik.

Sok kolonizációs témájú regényt olvastam már, ezért A  Keringésben próbáltam elszakadni ettől, elvégre ha izgalmas egy idegen világot belakni, talán még izgalmasabb egy olyat, ami ismerős: Európa a jövőben is Európa, ha kissé máshogy is festenek partvonalai, ha a pionírok újra fel is kell törjék vadonjait. Itt nagy hatással volt rám Jeschke; az ő tiszteletére játszódik az egyik szál a kiszáradt Földközi-tenger medencéjében.

A regényt 2004 és 2006 között írtam. Két kiadótól kaptam szerződésajánlatot, végül hosszas tanakodás után a Galaktika nyert a Delta Vision ellenében. Ennek három oka volt: nagyobb példányszám, a Galaktika magazin jelentette marketingerő és hogy az olvasók egy SF-regényt nagyobb eséllyel keresnek egy SF-kiadó polcain, mint egy főleg fantasyval vagy tudománytalan fantasztikummal foglalkozó cégén.

A harmadik regényre végre eljutottam odáig, hogy én dönthettem a kiadói ajánlatok között, és nem nekem kellett kuncsorogni, hogy örüljek, ha kiadnak. Ez jó.

Megjelent 2007 októberében.

süti beállítások módosítása