-->
Ugrás a tartalomhoz
feb. 05. 2008.
Címkék: zene n2 SF

zene és írás vol. 3.

Múltkor ráébredtem, hogy az n2/Ciklikusnak még nincs zenéje.

Korábban minden regényemhez, de időnként még elbeszéléshez is hozzákapcsolódott egy-egy éppen akkor megszerzett zenei album, amelyet kellő mennyiségben hallgattam írás közben. Ez két okból is jó volt: egyrészt írás előtt a zene hallgatása mindig segített belerázódni a történetbe, lásd még Pavlov és kutyája. Másrészt  a fejemben remek videoklipet tudtam összevágni a zene hallgatásakor, benne az adott írás látványos vagy hangulatos részleteibvel. Mondjuk ez utóbbi inkább csak a magam szórakoztatására volt jó.

Szóval a végén vagyok a regénynek - 320 ezer karakter kész, és talán még 400 ezer sem lesz összesen, mondtam, hogy rövid regényt írok -, és még nem volt zenéje. Eddig. Rizsa barátomtól megkaptam ugyanis az új Meshuggah albumot (obZen), és a kissé szürreális regénylezáráshoz, amikor például a szereplők saját másolataikkal beszélgetnek, kifogástalanul megfelel.

süti beállítások módosítása